Kunskapsskolan Nacka är åter i topp bland skolorna i kommunen.

Kunskapsskolan Nacka åter i topp bland kommunens skolor

Nu är årets resultat av kvalitetsgranskningen Våga visa klart och än en gång är Kunskapsskolan Nacka en av de skolor i kommunen som har högst siffror.

Det känns fantastiskt roligt att vi inte bara ligger kvar i topp i kommunen utan dessutom ökar vårt nöjdhetsindex jämfört med förra året, säger Sara Hillefors tillförordnad rektor på Kunskapsskolan Nacka.

Sedan 1998 har utvärderingssamarbetet Våga visa årligen genomfört enkäter inom grundskolan i Nacka, Sollentuna och Upplands Väsby. Syftet är att öka måluppfyllelsen och kvaliteten i skolan.

Jämfört med genomsnittet för Nacka kommun ligger Kunskapsskolan Nacka högre i enkätens samtliga frågor. Nöjdheten mäts på en skala 1-4 i enkäten där 4 står för mycket god kvalitet.

– Vi låg högt med 3,38 på nöjdhetsindex 2023. I år har vi ökat till 3,63 vilket är mycket glädjande och visar hur vårt arbete ger resultat, säger Sara Hillefors, tillförordnad rektor på Kunskapsskolan Nacka.

Enkäten mäter olika områden som kunskap, normer och värden, ansvar och inflytande för elever, bedömning och betyg samt styrning och ledning.

– I år svarade 100 procent av vårdnadshavare i år 6 att de kan rekommendera Kunskapsskolan Nacka vilket jag tycker är väldigt roligt, säger Sara Hillefors.

Här kan du läsa om förra årets resultat.

Sara Hillefors, Tf rektor på Kunskapsskolan Nacka.

Sara Hillefors, tillförordnad rektor på Kunskapsskolan Nacka.