Skolprat - ny podcast

Nu lanseras Skolprat! En podd där Karin Rådberg och Petter Enlund, som arbetar på pedagogikavdelningen, sitter bakom mikrofonerna. Ibland är de själva och ibland i samtal med gäster - nu ligger första avsnittet ute.

Varannan vecka publicerar vi ett nytt avsnitt där vi diskuterar teori och praktik inom skolans värld. Leder podden gör Karin Rådberg och Petter Enlund, pedagogik- och utvecklingsledare på Kunskapsskolans centrala pedagogikavdelning.

Forskning, nyfikenhet och praktikexempel
I podden tar vi upp hur teori och praktik påverkar varandra och använder forskning, nyfikenhet och praktikexempel för att undersöka kärnuppdraget inom utbildning; undervisning och lärande.

Alla som är intresserade av skolfrågor
Vi vänder oss till alla som är intresserade av skolfrågor. Vi tror på att lära av varandra och andra. Här bjuder vi in till samtal om pedagogik och utveckling inom skola. Vi har inte svar på allt och tror att om man kan diskutera så kommer vi alla närmare en god utbildning.