Nu finns ett nytt avsnitt av podden Skolprat ute. Denna gång resonerar Karin och Petter kring coachande förhållningssätt och ledarskap.

I det här avsnittet resonerar Karin och Petter kring vad ett coachande förhållningssätt kan innebära i skolvardagen, men också hur ledarskap och motivation hänger ihop med detta.

Värt att notera är att de i samtalet indirekt skiljer mellan det aktiva coachandet av enskilda elever, som på Kunskapsskolan sker i anslutning till mentorskapet, och att vara inspirerad av ett coachande förhållningssätt som gäller i mötet med elever överlag. I samtalet är detta en distinktion som inte uttalas men som är viktig att ha med sig för att få ut mesta möjliga av innehållet.

Tveka inte att höra av er till oss med era funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se

Lyssna på Skolprat: