• Kunskapsskolan
  • Aktuellt
  • Läraren Ena: “Våra elever lär sig att planera och utvärdera sitt eget lärande”

Ena Sinanovic är lärare i svenska och svenska som andraspråk på Kunskapsskolan Linköping.

Läraren Ena: “Våra elever lär sig att planera och utvärdera sitt eget lärande”

Se filmen med Ena Sinanovic, lärare på Kunskapsskolan Linköping.
Här berättar hon om Kunskapsskolans arbetssätt och vad eleverna får ut av att ha en personlig handledare.
– Varje vecka går vi igenom elevens mål, planering och utvärderar hur skolarbetet har gått under veckan. Det leder till en ökad trygghet för eleverna, säger Ena.

Ena Sinanovic är lärare på Kunskapsskolan Linköping, där hon undervisar i svenska och svenska som andraspråk.

Hon berättar att det som är speciellt med Kunskapsskolan är att alla elever har personliga handledningssamtal en gång i veckan. Eleverna träffar då individuellt den lärare som är deras handledare, för att få hjälp med att prioritera skolarbetet.

– Under det personliga handledningssamtalet går vi igenom elevens mål, planering och utvärderar hur skolarbetet har gått under veckan. Det leder till en ökad trygghet för eleverna, berättar Ena.

– Jag har en nära relation till alla elever jag undervisar. Jag vill att de ska känna att de kan vända sig till mig i alla möjliga situationer.

Se filmen där Ena berättar mer om Kunskapsskolan:

Se även filmen med eleverna Danyar och Stephanie som går i årskurs 5 på Kunskapsskolan Linköping: