Rektorn har ordet juni - Kunskapsskolan Enskede

Rektor Martin Norin berättar om händelser på skolan.

Hej!

Nu står sommarlovet för dörren, en tid för vila, återhämtning och nya upplevelser. Jag hoppas att ni alla får en underbar sommar fylld av avkoppling och spännande aktiviteter.

Vi fick återigen dela en riktigt fin skolavslutning med flera fina framträdanden av både elever och lärare vilket jag hoppas bidrog till nya fina minnen och inspiration till kommande skolavslutningar! Tack alla ni som vågar stå där framför alla och sjunga och spela!

Det är alltid blandade känslor när vi säger farväl till våra nior. Vi önskar er alla ett varmt lycka till på gymnasiet! Med gemensam ansträngning nådde vi ett genomsnittligt meritvärde på fina 263 poäng för årskurs nio!

Jag vill passa på att tacka er alla för ert engagemang och hårda arbete. Det har varit ett år fyllt av både utmaningar och framgångar, och jag är stolt över både våra elever och medarbetarna på skolan!

Skolstart
Årskurs 6 startar fredag den 16:e augusti klockan 09:00 och är då de enda eleverna på skolan. Mer information skickas ut inför starten.

Årskurs 7, 8 och 9 startar skolan måndag den 19:e augusti och är på skolan från klockan 09:00 fram till lunch. Mer information skickas ut veckan innan skolstart.

Utvecklingssamtal i augusti
Vi välkomnar er till utvecklingssamtal mellan den 19 och 23/8. De flesta samtal sker på tider mellan 13:00 och 16:00. Vi ses helst på ett möte här på skolan, men om ni verkligen inte kan komma loss och ta er till skolan kan vi skapa ett digitalt möte istället.

Tack för det här läsåret!

Hoppas ni får en riktigt härlig sommar!

martin.norin@kunskapsskolan.se