Rektorn har ordet juni - Kunskapsskolan Spånga

Rektor Gunilla Persson berättar om händelser på skolan.

Juni 2024

Hej!

Så var det bara några dagar kvar på det här läsåret. Elever och personal har kämpat i hettan de sista veckorna för att alla ska nå sina mål. Som alltid är de sista veckorna intensiva med mycket arbete men också med en massa skoj. Det är också dubbla känslor kring att säga hejdå till våra elever i årskurs 9 som vi nu tackar för deras tid här och önskar dem lycka till på gymnasiet.

Skolavslutning 12/6
Vi hoppas att vädret är med oss på torsdag så att vi alla kan samlas klockan 09.30 för en kort avslutning tillsammans på skolgården. Självklart är ni vårdnadshavare välkomna dit också.

Året som gått
Kunskapsmässigt står vi starka. Eleverna “gör jobbet” och det har synts både i prognoser och betygssättning det här året. Resultatet är gott överlag och jag hoppas att eleverna kommer att känna sig nöjda med sina betyg nästa vecka. De höga resultaten visar att vi coachar eleverna väl och att de innerst inne tycker att det är viktigt med skolarbete, även om det ibland känns som om det sitter långt in.

Läsårsdata och skolstart
Läsåret 2024/2025 startar måndagen den 19 augusti för befintliga elever. Nya elever börjar redan fredag den 16 augusti. Första skolveckan går eleverna i skolan till lunch, som serveras alla dagar. Under eftermiddagstid kommer utvecklingssamtal att hållas. Tiderna för dessa samtal skickas ut av basgruppshandledarna.

Information om narkotika
På sommarlovet är det extra viktigt att ni föräldrar är uppmärksamma på hur ditt barn har det. Många unga festar mer på sommaren och kanske kan ditt barn komma i kontakt med narkotika. Jag skickar därför med en informationsbroschyr om narkotika från Stockholms stad.

Jag önskar er alla en riktigt skönt och vilsam sommar!

Gunilla Persson, rektor Kunskapsskolan Spånga

Preliminärt kalendarium läsår 24/25
Ht-24
16/8 Introduktionsdag för nya elever