Rektorn har ordet november - Kunskapsskolan Täby

Rektor Niklas Åkerblom berättar om händelser på skolan.

November 2023

Med raska steg närmar vi oss jul och både våra åttor och nior är nu på slutet av terminen på var sin vecka PRAO. Vi tycker oss märka hur våra elever växer av att prova på arbetslivet under en vecka och det är en ypperlig chans att samla energi och motivation för fortsatta studier.

Vi har några veckor kvar innan det är dags för jullov och eleverna har precis genomfört en så kallad kortenkät om vad de tycker om skolan. Denna enkät är väldigt värdefull för vårt fortsatta arbete under vårterminen och har gett oss tydliga indikationer kring vart vi behöver rikta olika resurser. I princip samtliga årskurser visar eleverna upp en väldigt stor nöjdhet med de allra flesta delar av sin skola men vi har även fått syn på en del vi kan utveckla så som vissa delar av skolmaten samt tydligheten i ett fåtal ämnen.

Information från Täby kommun

Några hållpunkter framöver
Elevernas omdömen och betyg sätts torsdag den 14 december. Efter det kommer vi att blanda fortsatt undervisning med trivseldagar.

11 december Sista dagen att göra projektprov
14 december Studiedag. Lärarna sätter omdömen/betyg
20 december Skolavslutning klockan 09.00-10.00
(Övriga dagar skickas ut av respektive handledare)

Uppstart VT-23
Vårterminen drar igång måndag 9 januari och hela den första veckan kommer vi att ha utvecklingssamtal. Mer info kring denna vecka får ni av era barns respektive handledare.

Vänligen,
Niklas Åkerblom