Rektorn har ordet 31 maj - Kunskapsskolan Täby

Rektor Niklas Åkerblom berättar om händelser på skolan.

31 maj 2024

Vilken härlig månad maj är! Värmen har kommit och dagarna blir ljusare och ljusare. Många elever färdigställer sina arbeten och vi ser stoltheten i deras ögon när de når sina mål. Detta antingen i form av ett betygsmål men allt som oftast målet att nå så långt i sitt lärande som det i dagsläget är möjligt.

På skolan jobbar vi, vid sidan om ovan nämnda, mycket med trygghet, trivsel och en gemensam värdegrund den här sista månaden av läsåret. Vi ser fram mot fältstafett, basgruppskamp i friidrott och mycket mer därtill! Vi ser även fram emot det sista numret av Kunskapsnytt som släpps i juni. Missa för allt i världen inte det!

Tjänstefördelning 24/25
Samtidigt som vi tar farväl av våra fantastiska nior ser vi fram emot att ta emot många nya elever till skolan. Vi tar emot nya elever i flera årskurser och det kommer att innebära en del förändringar i tjänstefördelningen och vilka lärare som är basgruppshandledare. Vi har skickat ut detaljerad information för respektive årskurs till alla vårdandshavare. Självklart kan det bli ytterligare förändringar efter detta utskick men vi vill ändå meddela den plan vi idag har för nästa läsår.

Vänligen,
Niklas Åkerblom